• Turkish / English

ABDOMİNOPLASTİ (KARIN GERME)

Karın germe ameliyatı karın bölgesindeki cilt, cilt altı dokulardaki sarkıklığın giderilip düz ve gergin bir karın oluşumunu sağlayan cerrahi girişimdir. Bu ameliyatla göbek deliğinin altındaki tüm cilt fazlalığı atılırken özellikle gebeliklere bağlı gevşemiş karın zarı da gerginleştirilir. Atılan ciltte varsa çatlaklardan tamamen kurtulunur. Göbek deliği üzerindeki çatlaklar da gerginliğe bağlı daha az görünür hale gelir.Sıklıkla doğum sonrası ve aşırı kilo alıp vermeye bağlı karın bölgesinde, bazı kişilerde bel yanlarına da uzanan cilt ve ciltaltındaki dokularda sarkma oluşur, bel kalınlaşır. Bu sarkma aşırı olursa bel ve sırt bölgesinde ağrılara, cilt kıvrımı altında kötü koku, kaşıntı, kızarıklık gibi özellikle yaz aylarında artan şikayetlere yol açar. Estetik açıdan ise kişinin sosyal ve özel hayatını oldukça zorlayıcı bir deformitedir. Ameliyat sonrası drenler gelen miktara göre 3-4 gün içinde çıkartılır. Hastanede kalma süresi 2-3 gündür.İlk bir hafta hastanın evde de sırtının yüksekte, bacakların hafif kırık pozisyonda yatması ve ayağa kalktığında hafif öne eğilerek yürümesi istenir. Böylece dikiş hattındaki gerginlik azaltır. İkinci haftadan sonra kişi yavaş yavaş normal yatış ve yürüyüş pozisyonuna geçebilir. Ameliyat bölgesindeki belirgin olan şişlik 3. günden itibaren azalmaya başlar. Korse 4-6 hafta düzenli kullanılmalıdır. Ameliyattan sonra sık sık ve küçük porsiyonlarla beslenilmesi önerilir.